Skip to main content

Jak ověřit, že je Google Analytics na webu aktivní

Google Analytics je bezplatná služba webové analýzy nabízená společností Google, která sleduje a hlásí návštěvnost webových stránek. Jedná se o nejrozšířenější službu webové analýzy na internetu. Google Analytics funguje tak, že sleduje a shromažďuje údaje o návštěvnících webových stránek a poté tato data organizuje a hlásí. Údaje, které Google Analytics shromažďuje, mohou být použity ke zlepšení výkonu webových stránek a uživatelské zkušenosti. Některé z výhod používání Google Analytics zahrnují pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem, a informovaná rozhodnutí o designu a obsahu webu. Kromě toho může Google Analytics pomoci vlastníkům webových stránek sledovat konverze a plnění cílů.

Jak ověřit, že je Google Analytics na webu aktivní.

Chcete-li ověřit, zda je služba Google Analytics na vašem webu aktivní, budete muset provést následující kroky:

1. Zkontrolujte zdrojový kód svého webu.

2. Hledejte přítomnost sledovacího kódu Google Analytics.

3. Pokud najdete sledovací kód, zkontrolujte, zda je správně nakonfigurován.

4. Otestujte svůj web, abyste zjistili, zda Google Analytics shromažďuje data.

Chcete-li ověřit, zda je služba Google Analytics na vašem webu aktivní, postupujte podle těchto pokynů:

1) Zkontrolujte zdrojový kód vašeho webu: Prvním krokem k ověření, zda je Google Analytics na vašem webu aktivní, je kontrola zdrojového kódu vašeho webu. Chcete-li to provést, jednoduše otevřete webový prohlížeč a přejděte na adresu URL svého webu. Po načtení stránky klikněte pravým tlačítkem kamkoli na stránku a ze zobrazené kontextové nabídky vyberte „Zobrazit zdrojový kód stránky“.

2) Podívejte se na přítomnost sledovacího kódu Google Analytics: Jakmile vstoupíte do zdrojového kódu svých webových stránek, budete muset vyhledat přítomnost sledovacího kódu Google Analytics. Měřicí kód by měl být fragment JavaScriptu, který vypadá asi takto: ga(‚create‘, ‚UA-XXXXX-Y‘, ‚auto‘); ga(‚odeslat‘, ‚zobrazení stránky‘); Pokud tento úryvek kódu najdete ve zdrojovém kódu svého webu, je pravděpodobné, že služba Google Analytics je pro váš web nakonfigurována. Je však také možné, že někdo přidal tento úryvek kódu na váš web, aniž by službu Google Analytics správně nakonfiguroval, takže pro jistotu budete muset zkontrolovat krok 3 níže.

3) Pokud najdete měřicí kód, zkontrolujte, zda je správně nakonfigurován: I když fragment měřicího kódu GA najdete ve zdrojovém kódu svého webu, stále existuje možnost, že nebyl správně nastaven. Chcete-li to zkontrolovat, jednoduše se podívejte na číslo UA-XXXXX-Y ve úryvku (X představují čísla specifická pro váš účet). Pokud se toto číslo shoduje s tím, co vidíte na stránce nastavení účtu GA (v části Vlastnost > Informace o sledování > Kód sledování), znamená to, že služba GA byla pro váš web správně nakonfigurována. Pokud ne, je možné, že někdo přidal měřicí kód na váš web, aniž by jej správně nakonfiguroval.

4) Otestujte svůj web a zjistěte, zda Google Analytics shromažďuje data: Nejlepší způsob, jak otestovat, zda GA shromažďuje data z vašeho webu, je vygenerovat na váš web určitou návštěvnost a poté zkontrolovat přehledy v reálném čase v GA. Chcete-li to provést, jednoduše otevřete webový prohlížeč a přejděte na adresu URL svého webu. Jakmile se stránka načte, klikněte na několik stránek a poté minutu nebo dvě počkejte. Poté otevřete GA a přejděte na Real-Time > Přehled. Pokud na svém webu vidíte aktivní uživatele, znamená to, že GA funguje správně.

Co je Google Analytics.

Google Analytics je bezplatná služba webové analýzy nabízená společností Google, která sleduje a hlásí návštěvnost webových stránek. Jedná se o nejrozšířenější službu webové analýzy na internetu. Google Analytics funguje tak, že sleduje a shromažďuje údaje o návštěvnících webových stránek a poté tato data organizuje a hlásí. Údaje, které Google Analytics shromažďuje, mohou být použity ke zlepšení výkonu webových stránek a uživatelské zkušenosti.

Některé z výhod používání Google Analytics zahrnují schopnost porozumět tomu, jak návštěvníci interagují s vaším webem, a činit informovaná rozhodnutí o designu a obsahu webu, stejně jako sledovat konverze a plnění cílů. Nastavení služby Google Analytics na vašem webu je poměrně jednoduché a vyžaduje pouze přidání několika řádků kódu do základny kódu vašeho webu nebo instalaci pluginu Google Analytics.

Jak Google Analytics funguje.

Google Analytics funguje tak, že sleduje a shromažďuje údaje o návštěvnících webových stránek a poté tato data organizuje a hlásí.

Když uživatel navštíví web, Google Analytics shromažďuje údaje o interakcích tohoto uživatele s webem. Tato data zahrnují informace, jako je poloha uživatele, typ zařízení, které používal, jaké stránky navštívil, jak dlouho na jednotlivých stránkách zůstal a na jaké odkazy klikl. Tato data jsou pak organizována a reportována ve formě různých tabulek a grafů.

Údaje, které Google Analytics shromažďuje, mohou být použity ke zlepšení výkonu webových stránek a uživatelské zkušenosti.

Údaje shromážděné službou Google Analytics lze použít k tomu, aby pomohli vlastníkům webových stránek porozumět tomu, jak návštěvníci s jejich stránkou interagují. Toto porozumění pak může být použito k informovanému rozhodování o designu a obsahu webových stránek. Data lze také použít ke sledování konverzí a plnění cílů.

Jaké jsou některé výhody používání Google Analytics.

Google Analytics může pomoci vlastníkům webových stránek porozumět tomu, jak návštěvníci interagují s jejich webovými stránkami, a učinit informovaná rozhodnutí o designu a obsahu webových stránek.

Google Analytics shromažďuje údaje o tom, jak návštěvníci interagují s webem, včetně toho, jaké stránky navštěvují, jak dlouho na jednotlivých stránkách stráví, na jaké odkazy klikají a jaké akce provádějí. Tato data lze použít k pochopení toho, co návštěvníci na webu hledají a jak dobře web uspokojuje jejich potřeby. Na základě těchto informací mohou vlastníci webových stránek provádět změny v designu a obsahu webových stránek za účelem zlepšení uživatelské zkušenosti.

Google Analytics může také pomoci vlastníkům webových stránek sledovat konverze a plnění cílů.

Konverze jsou definovány jako jakákoli akce, kterou návštěvník provede a kterou požaduje vlastník webu (jako je nákup nebo přihlášení k odběru newsletteru). Google Analytics lze použít ke sledování konverzí a zjištění, které stránky a klíčová slova jsou spojeny s vyšší mírou konverze. Tyto informace lze použít k optimalizaci webu pro lepší konverzní poměry. Splnění cíle je další metrikou, kterou lze sledovat pomocí Google Analytics. Cíl je jakákoli konkrétní akce, kterou návštěvník na webu provede (např. návštěva určitého počtu stránek nebo strávení určitého času na webu). Sledováním cílů mohou majitelé webových stránek zjistit, které oblasti webu potřebují zlepšit, aby lépe vyhovovaly potřebám návštěvníků.

Jak nastavit Google Analytics na webu.

Google Analytics lze na webu nastavit přidáním několika řádků kódu do základny kódu webu.

Google Analytics nabízí jednoduchou, standardizovanou metodu pro sledování návštěvnosti webu vložením malého úryvku kódu JavaScript na každou stránku webu. Tento kód se spustí v prohlížeči a odešle informace o zobrazení stránky na servery Google.

Google Analytics lze také nastavit pomocí pluginu Google Analytics.

Dalším způsobem, jak nastavit Google Analytics, je použití pluginů. Pluginy jsou k dispozici pro oblíbené systémy pro správu obsahu, jako je WordPress, Drupal a Joomla!, a mohou automatizovat proces přidávání potřebného kódu na každou stránku vašeho webu.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 4000 Kč
Zobrazit formulář pro nákup